ماده شیمیایی شناسایی پلاک های آمیلویید بیماری آلزایمر منجر به افزایش طول عمر می شود

ماده شیمیایی شناسایی پلاک های آمیلویید بیماری آلزایمر منجر به افزایش طول عمر می شود

ماده شیمیایی شناسایی پلاک های آمیلویید بیماری آلزایمر منجر به افزایش طول عمر می شود .

پژوهشگران دانشگاه روتجرز (دانشگاه دولتی نیوجرسی)، دانشگاه دولتی اوریگان، و انستیتو پژوهش های پیری باک واقع در کالیفرنیا , در پژوهشی که بر کرم های حلقوی صورت دادند دریافتند که تیوفلاوین تی (رنگینه ردیابی پلاک های آمیلویید آلزایمر) منجر به افزایش طول عمر این موجودات می شود.

در این پژوهش 10 ترکیب مختلف بر روی بیش از 44000 کرم حلقوی از 3 گونه مختلف صورت گرفت (تنوع ژنتیک این کرم ها از موش و انسان بیشتر است). نتایج مشخص ساختند تیوفلاوین تی در تمام گونه های کرم منجر به افزایش طول عمر شده و حتی در یک گونه طول عمر را دو برابر کرده است.

بنظر می رسد تیوفلاوین تی می تواند در  مداخلات دارویی بیماری های آلزایمر، پارکینسون (لقوه) و هانتینگتون (داع_الرقص) بکار رفته و موثر واقع شود. احتمالاً تیوفلاوین تی از فعالیت پروتئین های خراب و یا تغییر شکل داده جلوگیری می کند؛ فعالیت این پروتیئن ها نقش محوری در بیماری های نورودژنراتیو دارد.

نکته: این پژوهش بطور همزمان در سه آزمایشگاه جداگانه صورت گرفته است و بر اساس بررسی های صورت گرفته قابلیت تکرار در پژوهش های بعدی و نیز اجرا بر شرکت کنندگان داوطلب انسانی را دارد.

لینک منبع:

   http://www.nature.com/articles/ncomms14256

“” شرکت تجهیزات پزشکی مدینا طب گستر ، نماینده انحصاری برگزاری دورهای مبتنی بر تکنولوژیهای مغزی مرکز تخصصی پارند در ایران “”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *